Page 72 - Üstün Yetenekliler Eğitimi için Toplum 5.0
P. 72
izlenecek basit ama etkili bir prosedüre sahip olmak faydalı olacaktır.
Öğrencilerin ele almaya çalıştıkları konuları araştırmak ve anlamak, keşif
aşamasının ana odak noktalarıdır. Konuyla ilgili makaleler okumak bu konular
üzerinde çalışan uzmanlarla görüşmek bunun bir parçası olabilir. Bilgi toplama,
keşif aşamasının odak noktasıdır. Öğrenciler genellikle not alır ve bu süre zarfında
faydalı olabilecek materyalleri toplar. Sürecin keşfetme kısmında bir sınıfı
gruplara veya tasarım ekiplerine ayırmak da düşünülebilir. Bu ekipler bir sorunu
çözmek için iş birliği yapmaları, birbirlerini tanımaları için de mükemmel bir
fırsattır. Birbirlerinin becerilerini ve sınırlarını ve ayrıca ekibin sorumlulukları
nasıl paylaşılacağını tartışmak için zaman harcamak ekipler için oldukça faydalı
olabilir. Tasarım ekibi, empati aşamasında çözümün kullanıcıları hakkında
olabildiğince çok şey öğrenmeye odaklanır. Empati aşamasının amacı, konuya
tasarımcıların değil, kullanıcıların bakış açısından bakabilmektir. Tasarımcılar,
insanlarla empati kurarak, basit düzeltmelerin ötesine geçen ve onların
gereksinimlerini karşılayan çözümler geliştirebilir.
Öğrencilerden yaratıcı kısıtlamalar- etkili bir çözümün var olması gereken
sınırlar- hakkında düşünmelerini istemek, ilk beyin fırtınasını takip eder. Bir
çözümün boyutu ve masrafı, onu oluşturmak için kullanılan kaynaklar veya
barındırması gereken kullanıcı sayısı yaratıcı kısıtlamalara örnektir.
Yabancı dil öğrenenlerden deney aşaması boyunca düşüncelerini ifade
etmeleri veya eskizlerini İngilizce olarak tanımlamaları istenebilir. Diğer ekiplerle
bugüne kadarki en ilham verici fikirlerini paylaşmaları veya diğer ekiplere tavsiye
ve eleştiri sunmaları istenebilir.
Öğretmen, öğrencilerin ele almak istedikleri konuyu belirlemelerine
yardımcı olur. Öğrenciler, çalışma ekiplerine ayrıldıktan, pek çok fikir ürettikten
ve kaba taslaklar, modeller ve diyagramlar aracılığıyla birkaç seçeneği
inceledikten ve birçok tartışmadan sonra umut vadeden bir çözüm üzerinde
oylama yaparlar.
Tasarım odaklı düşünme sürecindeki son adım, öğrencilerin kullanıcı geri
bildirimlerini kabul etmeye hazır bir çözüm oluşturmasını gerektirir. Çözümün
üretim aşamasında hiçbir şekilde uzman veya kusursuz görünmek zorunda
olmadığını anlamak çok önemlidir. Bu tasarımlar, tasarımcılar tarafından
"prototip" olarak bilinir. Öğrenciler, prototipleri hakkında geri bildirim almak için
anketler veya röportajlar kullanabilir. Öğrenciler, gözlem yaparak veya farklı
şekillerde veri toplayarak prototiplerinin etkinliğini ölçebilirler.
Öğrencilerden sık sık yanıtlarını düzenlemeleri ve üretim aşamasından
sonra ikinci yinelemeler geliştirmeleri istenir. Geri bildirime yanıt olarak yapılan
ayarlamaları içeren eksiksiz bir çözüm sürümü, yineleme olarak bilinir.
Tasarımcılar, tasarım düşüncesiyle bitmiş öğelerden ziyade yinelemeleri dikkate
59